dijous, 27 de novembre del 2014

TEATRE A LA SALA ESCALANTE: "Les mil i una nits"

    El divendres 21 de novembre anarem  al teatre Escalante de València,  per veure una obra anomenada "Les mil i una nit".

Sala del Teatre Escalante (València)

       "Les mil i una nit" es un llibre molt antic. Consta de molts contes d'autor anónim, que venen d'Aràbia, Índia, Xina...

Cartell de "Les mil i una nits"


     Conta la història d'un sultà àrab que, quan va descobrir que la seua dona li enganyava la va matar i per a venjar-se, va fer un edicte pel qual cada nit es casaria amb una jove i al matí següent la mataria. Sherezade, amiga seua de menuda, va inventar una estratègia: li anava contant contes cada nit i el sultà, interessat pel que li contava, la deixava viure per que a l'altre dia li poguera contar més històries.

Sherezade i la seua germana amb el Sultà


     En l'obra vam contar algunes d'aquestes històries: 
     "El geperut": aquest conte el feien amb titelles. El bufó del rei de la Xina va quedar amb un amic per gastar-li una broma fent-se el mort. Aleshores, l'amic no volia saber res d'ell i va agafar el cadàver i el va portar a casa d'un metge. El metge li va fer el boca boca i va veure que no responia i com tampoc volia saber res d'ell, el dugué a la casa d'un alre amic. El mateix va passar altres dos vegades. Al final tot va ser una broma. Van celebrar una festa perquè no estava mort. Una altra vegada el bufó li havia pres el pél al rei.

Festa al Parau Reial
      Indis: aquest conte el feien actors. Es tractava d'una parella que estava sense diners . A la dona se li va ocòrrer un pla per guanyar diners, el varen parlar, es van posar d'acord i així el varen fer.
     Varen demanar ajuda a una amigua i quan l' amiga va veure que la dona estava en el lit sense moure's i freda va preguntar si estava morta i el seu home li digué que sí. Com que eren molt amigues i l' amiga sabia pel que estaven passant li dóna a l'home un bosseta plena de monedes d'or per poder pagar el soterrat. Com que no en tenien prou monedes l'home es va fer el mort i la dona cridá a un amic perquè vinguera. Quan va vindre va veure que l'home estava mort i li donà a la dona una bosseta plena de monedes d'or . Al final els amics van parlar i se n'adonaren que els estaven enganyant, però com eren amics els perdonaren i li regalaren les bosses d'or.

     Simbad: aquest conte esta protagonitzat per dos actors. Un pescador va anar a pescar per portar alguna cosa de menjar a la seua familia. Però mai pescava res. Esperà una estona mís i pescà un pot de fang, el va obrir i de dins va aprèixer un dimoni que el volia matar. Però el pescador va ser més llest i li provocà diguent-li que no seria capaç de tornar a entrar en el pot. El dimoni ho va fer i el precador va tapar altra vegada el pot i el va tancar per a sempre. Gràcies a que va desapareixer va pescar un peix super gran i va poder donar de menjar a la seua familia. 

La llàntia meravellosa d'Aladí


    Per últim van contar la història d'Aladí, que com és molt coneguda no cal tornar a contar-ĺa.


Quina colla!

OPINIONS DELS ESPECTADORS

     L'obra m'ha agradat. El decorat estava molt bé preparat, la il·luminació indicava perfectament els canvis d'escena, El vestuari era adequat als diferents presonatges...
Roser Cuevas

      Em va semblar que estava molt "xulo". Els contes estaven molt treballats i l'escenari tenia moltes bones llums i molts efectes especials. Però parlaven molt ràpid i no s'entenia bé. Per a mi el millor conte va ser el de "El geperut"
Pedro Portalés

     La il·luminació i els decorats estaven molt bé, però els actors parlaven molt ràpid i no els entenia bé. Em va parèixer que era prou avorrida, no em va agradar.
Paula Sarrión

     A mi, sincerament, no em va agradar. Jo no la recomanaria per a majors de nou anys. Els actors ho feien molt bé, però el que em va avorrir van ser les històries. El que si que valia la pena veure eren els efectes especials. Hi havia moltes llums, sons i moltes trapes. Gràcies a això vaig poder aguantar.
Carles Martínez

     A mi em va agradar encara que no va ser tal com ho esperava. Els efectes especials han estat molt bé i els actors ho han fet genial. També em van agradar els balls.
Mireya Nieto


No m'ha agradat molt. pensava que les històries serien més llargues. La il·luminació, la música i els actors van estar molt bé. El millor personatge va ser Aladí i la millor història la del pescador.
Javi Ruiz

     No va ser com jo creia. Pensava que anava d'un príncep que matava a les senyores que li contaven contes per a dormir i no li agradaven. Però ha estat més avorrit encara que algunes parts eren molt gracioses.
Julio Martos


     Em va paréixer interessant en general però hi havia vegades que no s'escoltava molt bé, a més hi havia històries rares i poc interessants com la del pescador. Els canvis d'escena eren molt bons. Jo, de nota, li posaria un 7.
César Valiente

     Ha estat una bon representació, els actors i actrius han fet un bon treball. Has sigut històries plenes de màgia on els fets eren meravellosos. M'ha agradat molt i ha estat entretinguda.
Andrea Valera

     Ha estat molt "currat" encara que no va ser com m'esperava. El conte que més m'ha agradat ha sigut el d'Aladí; la meua part preferida quan el geni balla amb el personatge dolent. Ha estat molt divertit.
Celia González

     No m'ha agradat molt perquè és un poc embolicada. Els efectes han estat molt "xulos", la il·luminació era perfecta. El que més m'ha agradat ha sigut l'efecte de so del mar. En general ha estat regular, m'esperava més.
Zhao Rodrigo

     Alguns efectes es notaven però jo crec que millor no es pot fer. Molt divertida.
Lorena Barrachina

     Ha estat molt bé. Les diferents formes de contar cada conte et dóna a veure que no sols es pot representar una obra amb actors, tampé es poden fer amb titelles, marionetes, etc... També havien efectes molt bons. Aquesta obra m'ha agradat molt.
Maria Yao Garrido 

     Me van agradar els decorats i els efectes de so, però de vegades no entenia el que deien els actors. Van contar poques històries. La que més me va agradar va ser la de Simbad. La meua opinió és que va estar mal.
José Perales

     Conta la història de Sherezade i el rei Schahirar que cansat de les infidelitats de la seua esposa va decidir casar-se cada dia amb una jove que seria executada al matí següent. Però Sherezade va aconseguir interessar al rei i que no la matara. La posada en escena, la il·luminació i el so van ser espectaculars, genials. Els actors estaven molt bé vestits. M'haguera agradat més que les històries foren més llargues.
Alicia Blasco

     Una obra ben feta i entretinguda. Els seus punts forts són: la decoració, les llums, els efectes especials... El punts en contra són: l'actuació del narrador i les cançons. Lo millor és que la poden veure tant xiquets de 9 anys con adults de 35. Fa reflexionar sobre algunes conductes, especialment sobre els drets de les dones.
Pablo Lamirán

1 comentari: